الجيد يُبقي الأثر-The Body Keeps the Score


الجيد يُبقي الأثر-The Body Keeps the Score

image

السابق
التالي







(    Exhibition   )

Description : Opening 12 April, 7 PM.


UPCOMING EXHIBITION: “The Body Keeps the Score” by Hadeyeh Badri marks the culmination of her participation in Tashkeel’s Critical Practice Programme. Having worked with her mentors Roderick Grant @rsjgrant and Dr. Alexandra MacGilp @alimacgilp over 8 months, Badri chose to explore the intimate and personal account of losing her late aunt, Shahnaz Badri.

The work, always in between the clinically impersonal and the subjective, looks at old photographs, medical correspondence like emails and letters from physicians, and organic materials to connote the struggle of grappling with loss, illness and ritual practice. “Those impacted have deficient ways of discussing issues that swathe them with discomfort and uncertainty. In contrast, doctors have a clinical way of describing the state of sick bodies; verbal and written reports are cold, detached, sharp” says Badri.

The Body Keeps the Score will open 12 April, 7 PM in Tashkeel, Nad Al Sheba 1.Tashkeel is hosting a Q&A with Hadeyeh Badri and Roderick Grant moderated by Lee Xie on opening night, April 12th, at 6pm.
Located in : Dubai

Date : 12Apr ,2017 / 7:00  pm

Organized : @tashkeelstudio

__________________________

(    معرض   ) 

الوصف : 

يستضيف مركز «تشكيل» في شهر أبريل معرض الجسد يُبقى الاثر‎ للفنانة الإماراتية هدية بدري تتويجاً لمشاركتها في «برنامج الممارسة النقدية» الذي ينظّمه «تشكيل». فبعد أن عملت هدية بدري تحت إشراف كلّ من رودريك غرانت ود. ألكساندرا ماكغليب لمدة ثمانية أشهر في إطار «برنامج الممارسة النقدية»، اختارت استكشاف تجربة شخصية قريبة إلى قلبها ووجدانها هي رحيل عمتها شهناز بدري.

 

وأعمال المعرض، المتراوحة بين التجربة الإكلينيكية غير الشخصية والتجربة الشخصية، تستعرض صوراً قديمة، ومراسلات طبية مثل الإيميل ورسائل من الأطباء، إلى جانب مواد عضوية تشير ضمناً إلى معاناة ومأساة الإنسان في مواجهة الموت والمرض. وهنا تقول هدية بدري: "المتأثرون مشوشون وعاجزون عن التحدث عن الأشياء التي تطوقهم بحالة من الضيق وعدم التيقُّن. وفي المقابل، الأطباء يعبّرون عن حالة الجسم السقيم بلغة إكلينيكية؛ والتقارير الشفهية والخطية تتسم بالفتور والخلوّ من المشاعر". ويُقام معرض الجسد يُبقى الاثر في غاليري «تشكيل» في ندّ الشبا بدبي في الفترة من 12 أبريل حتى 11 مايو 2017. وهدية بدري هي أول فنانة تقيم معرضها من أصل ثلاثة فنانين مشاركين في «برنامج الممارسة النقدية» 2016-2017.

‬⁩الموقع :  دبي

التاريخ : ١٢ابريل  ،٢٠١٧   / ٧:٠٠ مساء . 

المنظمين :tashkeelstudio@

 


الكاتب: ادارة الموقع

2017-04-06




التصنيف: معرض عام



نوع الحدث: معرض



مضى 608 أيام



موقع الحدث في دبي-Dubai